Kelionė į Kretą : pirma dalis. Stotelė Atėnuose, Seitan Limania ir Elafonisi paplūdymiai

September 3, 2018
Chania miesto senamiestis ir uostas

Seitan Limania paplūdimys

Elafonisi paplūdimys

Nuo mano kelionės į Kretą praėjo kiek daugiau nei mėnuo ir nemeluosiu, prisėsti ir parašyti įrašus buvo sunku. Nors nuotraukas susitvarkiau vos per keletą valandų ! Bet įrašams laukiau įkvėpimo, laukiau noro rašyti, nes noriu parašyti itin informatyvų ir įdomų postą.  Taigi pradėkim.

Mum kelionė kainavo kiek daugiau nei standartinė kaina į Kretos salą, bet todėl kad savo kelionę susiplanavome vos per savaitę iki išvažiavimo. Tiesa, visą kelionę panavomės patys - skrydžiai, viešbučiai ir pan. Į priekį skrydį turėjome iš Vilniaus su persėdimu Atėnuose. Taip jau gavosi, kad mūsų valandos laiko persėdimas gavosi 10 valandų persėdimu. Tad vietoje to, kad sedėtume oro uoste ir lauktume to savo atidėto skrydžio nusprendėme apžiūrėti Atėnus. Sėdome į taksi, nuo oro uosto iki centro 30eurų. Tad siūlau dar oro uoste susirasti žmogų vykstantį ta pačia kryptimi, tuomet už taksą susimesit per puse. Mes taip padarėme ir labai džiaugiamės sutaupydami. Važiavome tiesiai iki Akropolio. Čia aišku eilės iki bilietų buvo kilometrinės, bet mes pasisiūlėme eilės priekyje stovinčiam vyriškiui nupirkti vieną bilietą, jei jis leis mus prieš jį. Tai čia sutaupytus takso pinigus ir išleidome, o bet tačiau, pamatėme gražų Atėnų Akropolį ir visą miesto vaizdą nuo jo. Po to dar šiek tiek pasivaikščiojome po pačius Atėnus, pavalgėme vietinio maisto ir grįžome atgal į oro uostą, kur mūsų laukė skrydis į Kretą.

Skridome į Herakliono miestą, o iš ten buvome rezervavę mašiną. DIDELIS PATARIMAS nuomotis mašiną vietoje, o ne iš anksto internetu per booking ar rental cars. Kodėl? O todėl kad vietoje beveik per pus pigiau! Atskridę sėdome į savo išnuomotą automobilį ir važiavome į Chania miestą, kur buvo mūsų pirmasis viešbutis.

Kelionės metu nusprendėme apsistoti keliose vietose, kad galėtume apvažiuoti kuo daugiau salos. Iš Chania miesto labai patogu pasiekti kelis populiariausius paplūdymius. Patį pirmąjį nusprendėme aplankyti Seitan Limania paplūdymį. Čia iki paplūdymio teks palipti statokais skardžiais ir neaiškiais keliukais, todėl sportinė avalynė yra būtinybė. Šis paplūdimys gana mažas, todėl patartina važiuoti kuo anksčiau arba jau į pavakarę, kad išvengti žmonių spusčių. Susipakuokit užkandžių, daug atsigert ir pailsėt. Tiesa, čia daug kalnų ožkų, kurios taikysis atimti kąsnį ar kitą iš jūsų, tad visada savo daiktus sudėkite į gerai užsegamą kuprinę ar rankinę !  Vanduo kaip ir visoje Kretoje - tobulo žydrumo ir šiame paplūdimyje yra tobulos uolos šokinėjimui į vandenį! Jei bijai aukščio gali šokt iš žemiau, o jei esi drąsuolis, gali šokt nuo aukščiausio skardžio! O jei šokinėjimas ne tau - pasiimk pripučiama ratą ir plauk ta vingiuota įlanka iki praplatėjimo, kur vandens spalva gerokai patamsėja.

Antrą dieną nusprendėme pavažiuoti kiek toliau ir aplankyti vieną gražiausių Kretos paplūdymių ( bent jau taip visi sako ) - Elafonisi. Jis populiarus savo atvira lagūna, bei rožiniu smėliu. Lagūna įspūdingai ir gražiai atrodo iš aukščiau, kol važiuoji automobiliu tais vingiuotais kalnų takeliais. Nusileidus į apačią tos lagūnos grožio aišku nesimato. Bet vanduo nuostabiai šiltas, o smėlis turi rožinį atspalvį. Tiesa, žmonių kiekis čia - nenormalus! Rasti gultą atvažiavus apie pietus buvo neįmanoma, todėl mes nusprendėme nepatingėti ir paeiti kiek toliau. Perbridome į kitą pusę lagūnos, ir salele ėjome tolyn ir gilyn kol atėjome kur pagaliau matėsi dar gražesnis rožinis smėlis ir vanduo buvo dar žydresnis. O žmonių - vos vienas kitas. Tad patarimas - pasiimkit skėtį ar gero saulės kremo bei kažką lengvo užsimesti ant pečių, kai saulės jausis per daug ir eikit toliau ! Ten galėsit pasimėgauti nuostabiu vaizdu ir ramybe. Pasimaudyti visiškai tuščiame paplūdymyje ir nebijoti palikti savo daiktų ant kranto.

Nepamirškit, kad Kretoje saulė leidžiasi greitai ir jai nusileidus tampa labai labai tamsu ! Tad jei nepatinka vairuoti vakarais - apskaičiuokite savo laiką gerai :) Per dieną galima bandyti aplankyti kelias vietas, bet mes nenorėjome skubėti, norėjom pasimėgauti ir atsipalaiduoti, todėl vienai vietai skirdavome po beveik visą pilną dieną.

Tai tiek dabar, o kitame įraše papasakosiu apie įspūdingą Balos paplūdymį!